Przeważnie przyjmuje postać niewielkich szyldów umieszczanych bezpośrednio, prostopadle na elewacji budynku lub na specjalnych wysięgnikach. Semaforem jest także niewielki neon umieszczamy nad wejściem czy dekoracyjne logo. Takie oznaczenie posiada wiele zalet np. niedużą powierzchnię, którą zajmuje.
Zdecydowanie najczęściej ma on zastosowanie w ścisłych centrach miast gdzie liczba potencjalnych klientów jest największa a miejsca na reklamę niewiele.
Semafory służą do eksponowania logo oraz nazwy firmy i mogą zostać dostosowane, na wiele różnych sposobów, do wymagań Klienta. Semafor reklamowy może mieć prosty, geometryczny kształt lub być wycinany po obrysie.
Taka forma reklamy jest bardzo uniwersalna.
Semafory produkujemy najczęściej w formie podświetlanych, dwustronnych kasetonów z napisami lub grafiką. Do ich produkcji używamy płyt kompozytowych typu dibond, plexi lub poliwęglan, dzięki którym semafor jest wytrzymały i odporny na warunki atmosferyczne.
Bazując na naszym doświadczeniu, polecamy rozwiązania uwzględniające podświetlenie z użyciem diod LED.